О л е к с а
З А Х А Р Ч У К

живопис    •    графіка
Logo
Головна
Автор
Галерея
Статті
Фото
Посилання
Контакти
Пошук
Video





Забули пароль?
EnglishRussianUkrainian
Автор
Діалог у часі. Іларіон Плещинський-Олекса Захарчук Надрукувати Надіслати електронною поштою

 Діалог у часі: Іларіон Плещинський-Олекса Захарчук 

{link}

«Проект «Діалог у часі» - своєрідне  дослідження роздумів двох митців про життя,  що вони висловили у рисунках, сюжети яких перегукуються, перетинаються, відбиваючи складний орнамент їхніх доль та душ, які виявилися спорідненими.

Я розглядаю  діалог, що відбувся, звичайно умовно, між майстрами різних поколінь за допомогою лише паперу та олівців, й запрошую глядача вступити з ними  у діалогічний контакт.

Замальовки та рисунки з натури виконані переважно швидко, бо мали зафіксувати якийсь певний швидкоплинний момент буття або стану природи та є особливим видом рисунку, що кардинально відрізняється від академічного.

Обидва художники надавали перевагу саме такому малюванню, хоча бездоганно володіли всіма графічними техніками та жанрами.

Детальніше...
 
Пам'яті батька Надрукувати Надіслати електронною поштою
Пам'яті батька
 
Захарчук Олексій Миколайович
(02.02.1929 - 25.03.2013)

Батько пішов з життя несподівано, на 85 році життя. Ще вранці він тримав пензля в руках.

{link}
Дивно, що до останнього дня він мав величезний інтерес до всіх сторін життя – дивився і кіно, і футбол, і політичні програми, читав газету «Дзеркало тижня», радів дитині і захоплювався жіночою красою, а головне, серцем вболівав за долю рідної України.
 
Я не бачила більше нікого в житті, хто вмів би так само щиро, навіть трохи по-дитячому радіти хмарці, що підсвічується променями вечірнього сонця; віддзеркаленню в калюжі; маленькому багаттю з осіннього листя біля під'їзду. Раніше такі хвилюючі моменти він фіксував у невеликих альбомчиках, в останні роки використовував і фотоапарат.

Його бачення світу, життя було гостро-проникливим, жадібним і забарвленим великою любов'ю і вдячністю до Буття як такого.

Багато разів перебуваючи у смертельній небезпеці, йому вдавалося вижити, і він сприйняв життя як Дар, хоча і без релігійного підгрунтя.

Своє ставлення до світу і талант він повністю реалізував у пейзажі.
Детальніше...
 
Земне причастя небом Надрукувати Надіслати електронною поштою

Художник-шістдесятник О.Захарчук співає хвалу Богові за цей прекрасний світ

текст Андрія Яремчука.
Надруковано в журналі
"Українська культура", № 11-12, 2003 р.

Його, ще підлітка, мордували гестапівці, потім - "свої" чиновники від мистецтва. Проти фашистів він воював в партизанському загоні, проти чиновницького свавілля виступав відкрито, підписавши навіть листа з протестом до Л.Брежнєва. Його пейзажі ще в юнацтві помітив Микола Глущенко, потім - Тетяна Яблонська намагалася захищати його монументальні твори, які дратували обережних чиновників. Зрештою, він залишився без майстерні, без замовлень.

Його підтримували добрі люди, якими рясно всипана його доля. Саме завдяки таким людям він ще в юнацтві зміг опанувати художню майстерність. Дотепер він черпає сили жити й творити в доброму оточенні. А надихає його - рідна природа, яка в його творах набуває авторської неповторності.

Про це йдеться в біографічному нарисі Андрія Яремчука.

Детальніше...
 
Мистецтво начерку Надрукувати Надіслати електронною поштою

Основа швидкого рисунку - захоплення натурою, емоції

текст Олекси Захарчука
Опубліковано в альбомі "Олекса Захарчук. РИСУНКИ",
ТОВ "Видавництво Літтон", Київ, 2004.

albomВ епоху Відродження рисунку приділялась велика увага майстрів мистецтва. Тоді в майстерні майстра жили і працювали маленькі хлопчики, котрі виявили бажання вчитись. Майстер  давав  їм свої рисунки для копіювання, тобто навчання, і коли хлопчик Мікеланджело повернув майстру свою копію замість оригіналу і похвалився цим друзям, то вчитель  вигнав його з майстерні.

Рисунок був основою живопису, скульптури і архітектури. З рисунку починалося все. Потім виникло мистецтво гравюри, яке набуло особливого розквіту в Німеччині (Дюрер та інші). Великі майстри рисували завжди дуже добре, про що свідчить їх велика спадщина. Вони зображували різноманітне життя, котре їх оточувало. Ця традиція була вкорінена і в нашому мистецтві, не обминаючи малюнки та акварелі таких поетів як О.Пушкін, М.Лермонтов, В.Жуковський, М.Гоголь.

Детальніше...
 
Як ми вчились в повоєнні роки мистецтву Надрукувати Надіслати електронною поштою

Стіни в коридорах училища виблискували морозом, було дуже голодно...
А ми жили надією на краще

текст Олекси Захарчука

На початку 1944-го року, після перебування в 2-й партизанській бригаді ім.Сталіна на Вінниччині мої намагання знову потрапити на фронт закінчилось поразкою. В березні 1944 р. я потрапив в спеціальний дитячий будинок ім.Дзержинського, що на околиці Харкова -  Далека Журавлівка, там, де колись була комуна С.Макаренка. Був потяг до малювання, але я не знав, з чого починати і малював своїх друзів в "профіль". Портрети були дуже схожими і всі вирішили, що я художник.

Довідавшись, що в Харкові є художнє училище, я пішов складати іспити, і звісно, з тріском провалився. Коли я  з сумним виглядом повернувся до дитдому, Микола Ілліч Уткін, вихователь, інвалід війни, був цим дуже здивований, і повів мене до директора. Разом з завучем Наталією Іванівною вони радились, що робити.

Детальніше...
 
Творчий шлях Надрукувати Надіслати електронною поштою

Творчий шлях  

                         Біографічна довідка

•  2 лютого 1929    -  народився в м. Іллінці на Вінниччині.

 

{link}

•  1943-1944  - під час Великої Вітчизняної війни брав участь в партизанському русі на Вінничині, в 2-й партизанській бригаді ім.Сталіна.

 

•  1944-1948 - перебував в дитячому будинку в м. Харків.

 

• 1945-1950 - навчався в Харківському художньому училищі, перша участь в обласній художній виставці в Харкові (1949 р.).

 

1950-1957 - навчався в Київському художньому інституті. Вчителі -  Т.Яблонська,  С.Григор'єв.

 

•  з 1966   - член Спілки художників України, бере участь в республіканських, всесоюзних та міжнародних виставках.

 

• 1965-1966 - працював над монументальним розписом в музеї-бібліотеці А.Гайдара  в Каневі.

 

•  1968  - підписав  листа  на захист В. Чорновола, Гінзбурга та Галанского, за що зазнав утисків.

 

•  2002 - Лауреат  мистецької премії "Київ" в галузі пейзажного живопису ім. С.Шишка.

Детальніше...
 
Щоб бути самобутніми, ми повинні вчитись у багатьох майстрів Надрукувати Надіслати електронною поштою

Автобіографія

Традиції наповнені хвилюючою новизною пошуку.
Томас Манн

{link}

Є щось таємниче, святе, не підвладне розумові, коли ми пригадуємо місце, де провели дитячі роки, де зустрілись з природою, Божим світом. Кожен з нас має таке святе місце, а оскільки нас багато, то можна сказати, що таких місць на землі безліч.

Я провів своє дитинство в невеличкому селі на Вінниччині у діда і баби, а батьки жили в сусідньому селі. Вже в чотири роки я мав повну свободу, проводив цілісінькі дні в бур'янах, травах, будяках з рожевими квітами, де гули бджоли і літали метелики. Моє перше враження від мистецтва - малюнок сусідської дівчинки, який мати вклала в листа до мене. Там був намальований птах одуд на сірому дешевому папері, дешевими акварельними фарбами. 

Незабаром почалася страшна війна. Я бачив не раз своїми очима смерть, переніс разом з дорослими важке партизанське життя, після чого потрапив в дитячий будинок в м. Харкові.

Детальніше...
 

Річка Сула. Спека.2002, полотно, олія, 99 х 122

Проверка тиц